Ytterligare en samboanledning…

Standard

…är det faktum att jag hatar när nät och sånt skit krånglar. JAG HATART och det händer alltför ofta att det strular.

Nu har jag problem med nätet IGEN! Det svajar och lägger av då och då. Läs flera gånger om dagen. Felsökte och gjorde en anmälan eftersom inget fel fanns i området. En kvinna ringde, vi gick igenom problemen och hon lovade en ny router om felet fortfarande fanns efter jag bytt en kabel hon skickade ut.

Inget hände, problemet kvarstod. Å då började problemen. Telia har idag haft timslång väntetid via telefon och efter som nätet försvinner kan jag inte sitta och chatta ned dem. Så jag mailade. Men se det gick inte alls de utan de hänvisade till telefon eller chatt!!! Talade ÅTER IGEN om varför inte det går och fick då vete att jag kunde skicka ett meddelande via messenger! Å där är jag nu och trots att jag berättat läget, berättat om vad jag gjort och blivit lovad får jag ingen router till mig. Nä, för nu ska jag börja om från början med all felsökning. JAG ORKAR INTE!!!

Jag vet inte vad det är för fel men oavsett vad jag skriver får jag goddag yxskaft till svar och det om något har jag fått nog av!

Tyvärr har min BRF fiber från Telia så det är inga jag kan välja bort. Tyvärr igen!

Å där försvann bilden på TV:n

Jävla KUKDAG!

Annonser

»

    • Jag har samma problem som Mie, alltså internet som försvinner, Chromecast som buffrar hela tiden och får starta om oavbrutet. Hade inte dessa ”fel” innan fibern. Jag behöver bara få veta vilken router du Maria 65a köpte efter du skrotade Telias (vi har Telias) Det enda jag behöver veta från dig, märke på Routern så kollar jag vidare i denna djungel
      Tack på förhand

  1. Har du kopplat upp dig på din router? När är mjukvaran senast uppdaterad?
    Vad skulle en sambo kunna göra? Det låter som om det är fel på din router, det är mer ovanligt att det är fel på själva fibern

    • Nu låter du som deras support. Hahahaaa
      Jag har gjort det så klart och ingen skillnad.
      En sambo skulle kunna fixa allt jävla meck. Eller åtminstone sitta en timme i telefonkö. 🙂

  2. Glömde: går det att koppla upp sig direkt med kabel mot väggen (utan router?) vad händer då? Om det fungerar bra så ligger felet i routern. Får du inget hastighet eller om det svajar efter att du testat datorn med kabeln direkt i väggen så sitter felet i fibern.

  3. Hallå! Det låter inte bra med strulande uppkoppling! 😦 Jag vill mer än gärna hjälpa dig med att få en bättre dag och en bättre uppkoppling. Du är varmt välkommen att höra av dig på Facebook eller Twitter så kan vi kika på din uppkoppling och försöka lösa det så snabbt som möjligt! //Tanya

    • Tack ska du ha men en ny router är på väg, trots att de sa att de först ville skicka ut en tekniker.
      Det har varit alltför många inblandade i det här ärendet och alla börjar med standardsvar 1a utan att ta del av vad som gjorts innan. Uselt!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s