Var god dröj…

Standard

… vi tar snart emot ditt ärende.

Gudars vad jag är trött på försäkringsbolag i allmänhet och Förenade Liv i synnerhet. DÄR har man inte bråttom som handläggare inte.

I augusti var det två år sedan jag krossade axlarna och därför tog jag kontakt med försäkringsbolaget. För inte ska ni tro att de har den tjänsten att de hör av sig till den drabbade inte. Jag tänker att en smula service borde man få med tanke på summan jag betalar in till dem varje jävla månad.
Jag skickade in utförlig beskrivning av hur axlarna är och ickefungerar idag. De fick också tillgång till alla mina journaler på akut, rtg, ortoped, fysioterapeut osv. Sen gick tiden.

Efter tre månader skickade jag iväg en frågan om hur det gick i ärendet.
Jodå, man hade ”fått ta del av” mina jourlaner den 8 september och sen skickat ett PM till någon medicinsk rådgivare. Å där är det stopp!
Jag har ingen aning om vad denne medicinska rådgivare gör om dagarna. Den behöver uppenbarligen fler kollegor eller steppa upp ett par steg i effektivitetsstegen.

Nu har det gått fyra månader och jag har till och med erbjudit dem mina tjänster för att skynda på ärendet men nops, det ligger hos den där rågivarmänniskan och där ska de ligga tills de hör något.

Men för helvete… det är dags att jaga på den där rådigaren nu. Dags att få chefen att piska på sina medarbetare.

Fyra månader för att bedöma frakturer låter helt jävla otroligt. Hade jag haft så lång handläggningstid när det gäller inbetalning hade jag blivit utesluten från Förenade Liv direkt!

Glädjande nog har jag mina försäkringar på annat ställe efter nyår.

duschen

Nu är det halkskygg som gäller. 

Annonser

»

  1. Ja, vi får se om Blewia eller vad dom nu heter är bra. Vad hette dom?
    Men så lång tid verkar ju helt sjukt. Som du skriver – det funkar inte att betala in premien på samma sätt…

  2. Just nu tycker jag att jag är irriterad på det mesta! Det låter helt galet med försäkringsbolaget för din del – är de bra för någon? Eller hur länge är det tänkt att ni ”kunder” ska vänta på svar?

    Idag är jag irriterad på Swedbank i Jönköping, Är det bra att bli irriterad – för mig är det inte enbart dåligt – irritationen gör att jag får andra saker och ting gjorda! Har det samma effekt på dig?

    • Så dumt att vara irriterad på myndigheter egentligen. De bryr sig nog inte. :-/
      Fast det är iofs bra att man blir effektiv på andra sätt. Det blir tyvärr inte jag men jag kan ju alltid försöka ändra på mig och bli det. 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s