Daily Archives: 16 oktober, 2017

Katten på råttan, råttan på repet…

Standard

Idag har jag varit och hämtat en sömnregistreringsapparat för att i natt utröna om jag har andningsuppehåll. Det har jag inte. Det vet jag!

Men den läkare från vårdcentralen som jag gått hos för min hypotyreos skickade mig vidare till överviktsenheten eftersom de prover som skevar, bland annat bisköldkörtel, borde de ha koll på där! Jag fattar nada men gick dit när jag blev kallad.
Där ville de inte prata hypotyreos över huvud taget men tyckte att jag skulle göra en sömnutredning eftersom jag är tjock!

Min första läkare, hypoläkaren, har inte bara skickat en remiss till överviktsenheten utan även till min onkolog. Å där sysslar de inte med några sköldkörtelhormoner alls utan med cancerceller, typ. Men snäll som han är skickade han mig på provtagning för att titta på just bisköldkörteln. Å proverna skevar!

Nu undrar jag vad nästa steg blir. Kirurgen eller kanske till fotvården!

Älskar inte att läkare inte klarar av sköldkörtelproblem. Tvärt om, de är urusla och klarar inte av annat än att stirra på provsvar. Men skevar dem vet de å andra sidan inte var det ska skicka patienterna… det är ju uppenbart!

sömn

