Möten…

Standard

Idag började jag veckan på provtagningen inför en extrakoll på onken. Träffade en kompis jag inte sett på ett år. Jättekul att ses!

Jag hoppas proverna blir klara för jag ska till onken redan i morgon. Jag är supertrygg med att jag får tid så snabbt när jag behöver, det har aldrig varit några problem med det. Å jag är även trygg med omhändertagandet och vården OM det mot all förmodan skulle vara något tok i mig.
Jag tror nog inte det, jag tror det mest handlar om biverkningar. Men säker kan jag inte vara. Kommer aldrig att låta bli att tänka cancertankar så fort det är något i kroppen som skevar.

Återkommer i morgon med besked. Nu har jag inte tid att fundera mer över det, jobbet kallar. Å ikväll ska jag på ”Möjligheter tour, En inspirerande föreställning där du lär dig att hitta din inre motivation.”
Under denna inspirerande föreställning lär Aron Anderson dig att skapa målbilder och hitta din inre motivation/drivkraft, men också att få nya perspektiv på tillvaron och verktyg att hantera hinder i vardagen. Med på scenen finns Boris René som står för musikunderhållningen.

Låter som något som kommer att passa mig som handsken. Så det så!

 

3 responses »

  1. Är det så det kommer att vara sedan? Att hotet alltid ligger i bakhuvudet?
    Jag håller tummarna. Tycker att du haft din beskärda del av det mesta nu.

    • Det är ETT scenario av många. Jag har reagerat så här lite från och till. I början hade jag inte vanlig huvudvärk, jag hade hjärntumörer.
      Men det är hanterbart, det är huvudsaken och tack och lov är inte alla som jag. 🙂

      • Klart att det är hjärntumör minst. Så antar jag att det blir för mig med och konstigt vore ju annars om inte tänket blir ärrat på vägen. Det bästa hade varit om det fanns en superscanapparat som kollade igenom kroppen efteråt och gav ett ok på skinkan. Vem uppfinner en sån tro?

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

