Daily Archives: 8 oktober, 2017

Afternoon the…

Standard

Idag kom goda vänner över till mig på eftermiddagste med stick- och virktema. Superkul!

Jag kan inte reglerna för eftermiddagste på riktigt så det fick bli på mitt sätt helt enkelt. Muminmuggar i stället för finporslin. Å så blandade vi kakor med kex, köpe med hembakt, pås- och löste om vartannat. Supergott så klart!
Tror heller inte att man ska hålla på lika länge som vi gjorde men varför sluta när man har kuligt! Vi började tre, det tycker jag verkar vara en bra tid för eftermiddagste. Å så slutade vi nyss, straxt efter halv åtta. Bra va?!

Det var superkul att få hänga med goda vänner, fika, pladdra och skratta en massa. Å jo, vi handarbetade också. Lovar!

the

Å inte hade jag en sån här tjusig sak att servera ifrån. Jag hade assietter. Det gick fint det å!

Dagdrömma kan göra ont…

Standard

Igår när jag tog min promme så var jag inte helt alert utan gick och hade tankarna på annat. Vips låg jag på marken med stukad fot, sårig vad och lite öm i högersidan av bröstkorgen.
Jag är så less på mina tulpanstjälkar till vrister, de tål inte ett dugg. Det är faktiskt ett under att jag klarar mig i skogen så pass bra som jag faktiskt gör. Men att gå på plan mark och fundera, det går inte! Minsta lilla kant och jag stupar. Handlöst!

Igår kände jag inte av bröstkorgen så mycket utan mest såren på höger underben. Vristen gjorde inte ett dugg ont konstigt nog. Det gör den inte i dag heller. Men jag har ont i ett par revben på höger sida.

Det är INTE skönt att promma med värk i revbenet. Det går bra till en början, sen gör det ont som fasen och avslutet känns också rätt bra. Men sen kommer en hem, då är en stilla igen och då kommer värken.
Ligga går inte heller särskilt bra. Jag önskar att jag hade kvar den där höj- och sänkbara huvudändan från när jag krossade axlarna så jag åtminstone kunde sitta upp en smula.
Jäkla skitrevben. Antar att jag får sitta i fåtöljen och sova inatt.

Hejdå god sömn!

sovsäck

En sån här vore kanske en bra investering! 

Det kommer alltid en ny…

Standard

Lördagen kom och gick. Jag var till Rosendal, ett nytt bostadsområde här i närheten, för att se på lägenheter, träningsställen och brandmän. De hade ett event där för att visa upp nyaste huset, eventet innehöll det som verkar vara obligatoriskt på såna här event. Ansiktsmålning, tipspromenad, korvgrillning och brandmän.

Var och tittade på gymmet och funderar nu på att byta bort Actic till detta som ligger närmare hemmet. Har jag tur så hittar jag någon i närområdet som jag kan träna tillsammans med. För det här går inte an längre. Jag är less på att vara otränad och ensam.

Fortsatte kvällen hemma i soffan. M som skulle ha kommit över valde annat sällskap trots att vi inte setts på ett tag. Trist, men sånt händer.

Idag är en ny dag och den kommer att bli bra, det ska jag se till. Så det så!