Daily Archives: 14 augusti, 2017

Piggelin…

Standard

Nu har det vänt, helt plötsligt känner jag mig pigg. Piggare än på mycket länge.

Jag behöver inte längre ta två tupplurar om dagen. Jag sitter inte och nickar till på jobbet under eftermiddagen och jag somnar inte i soffan om kvällarna.
Tvärt om. Nu orkar jag hålla igång mest hela dagen och det känns så skönt.

Jag har tidigare sökt läkare eftersom jag var trött och jag var, och är, övertygad om att det har med hypotyreosen att göra. Men läkarna är okunniga när det kommer till hormoner och dess olika påverkan och inverkan. Å så länge jag legat ”inom referens” har man inte brytt sig. Dock har jag själv märkt att jag har dåliga blod- samt järnvärden. Har lågt fT3 jämfört med fT4.
Nu har jag fått upp dessa värden på egen hand och genast svarar kroppen positivt. Skönt som rackarns!

Så idag har jag inte bara handlat efter jobbet, jag har även lagat mat, städat OCH bakat bröd. Det var något som var omöjligt tidigare. Då räckte orken bara till att ta mig hem och fixa middag.

Det roar mig att vara pigg. Roar mig mycket!

