Nu är det dags…

Standard

Snart är den här semesterperioden slut. Jag börjar jobba igen på onsdag. Tack och lov har jag en period till i slutet av augusti när jag och familjen drar iväg till Kreta.

Hade en ”bloggresa” planerad men den hoppar jag. Känns inte som om jag har något med dessa resor att göra längre. Har varit iväg på några tidigare och haft superkul på alla sätt. Men det var då, nu är nu och det är dags att göra annat. Var sak har liksom sin tid, sina bekanta, sina resor. Nu är det dags att släppa och gå vidare…

Den här semestern har varit annorlunda än planerat. Det har inte varit lika varmt som jag hade hoppats så jag har inte bott nere i Vårdsätraviken som tänkt. Men jag har gjort en massa annat och jag har haft det gott på det stora hela.

Nu ska jag ut och fånga de två sista lediga dagarna. Jag börjar med en promme längst vattnet. Det får sätta tonen för resten av dagen.

Tjing!

15 responses »

  1. Vid Vätterns södra udde har det inte heller varit så himla varmt, men soligt så gott som varje dag. Iag är det mulet! Det känns ovant… Jag hoppas att solen skiner riktigt mycket på dig där du är de här sista semesterdagarna för den här omgånen!

    • Vad är det med den här sommaren egentligen?
      Jag är på väg ner till badet nu. Det är både soligt och otroligt varmt så det ska bli skönt med bad.

      • Jag som är heltidsledig numer tycker sommaren varit bra, har inte känt behov av värmebölja. Jag kan ta vara på alla dagar på bästa sätt…. Annat var det när jag hade några veckors semester, då ville jag ha vackert väder…

  2. Att våga inse att var sak har sin tid, när tiden är och när den är ute – det är modigt.
    Nu ska jag inte störa mer på semester. Ta vara på dagarna.

    • Du stör inte ett dugg. 🙂 Jag välkomnar besöket.
      Det är lite ledsamt vemodigt på något sätt också. Men jag gläds oerhört av det jag har i livet och de vänner och bekanta som finns i det.

  3. Men då har ändå haft en fin semester Kul med nya upplevelser också , att göra något nytt som man kanske inte gjort innan Sola och bada får du göra på underbara Kreta Så bra att ha det att se fram emot …må så gott
    Sommarkram Maggan

    • Jag har absolut haft en fin semester. Å som du säger, sol och bad väntar ju runt hörnet. 🙂
      Men nu är det dags att jobba igen.
      Önskar dig fina sommardagar. Kram

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

