Första semesterveckan…

Standard

Innan jag gick på semester hade jag satt ett eget beting på mig. Jag skulle bli klar med all återsökning för 2016. Varje liten krona skulle vara sökt för innan jag gick och klockan 16.07 var jag klar.
Vattnade blommorna, städade skrivbordet och diskade koppen innan jag gav mig ut. Njutandes!
IMG_20170705_173331_927

Sen picknickade jag och en kompis i stadsparken. Men värmen var inte så där semesterskön så vi for hem till mig i stället. Firade och pratade en  massa. Det finns en del att prata om eftersom vi känt varandra sedan sexårs. Eller lekis som det hette på de tiden. Under en lång period sågs vi inte alls, hördes inte av på något vis. Men när vi ses känns det som om vi aldrig gjort något annat. Superkul!

Torsdagen kom och gick, jag slappade, semstershoppade och tog det lugnt för att komma ner i varv. Var ut och cyklade en sväng och hängde med A-L uppe i centrum. Där var det frejdlig värre. HGF höll paneldiskussion med väl valda politiker, Sirius FK visade upp sin nattfotboll och hade turnering. Jag och A-L glassade runt, fikade och hade det gott i värmen.

IMG_20170706_223826_962

Josh Wicks. Målvakt i IKS å poet… 

Fredagen började med en arbetsintervju. Så jo, nu är det dags att hålla tummarna. Det här är en tjänst som låter otroligt intressant.
Hem efter intervjun, packade ryggan och gav mig ut i grannskogen. Jag älskar verkligen att irra omkring där. Fika när andan faller på, gå på gamla och nya stigar. Bara vara!
IMG_20170707_153017

Lördagen tillbringades på Studan där IKS tog tre poäng. Det är riktigt kul att jobba nu när varje match sänds på TV och långt fler journalister och fotografer kommer och jobbar.

På söndagen kom M över och trött efter matchdagen låg jag mest i soffan och maratontittade Viaplay.

preacher

Preacher, en skruvad och bra serie.

13 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

