Hoppas på oväder…

Standard

Hela dagen idag har jag gått omkring med en tryckande huvudvärk som inte blivit bra av vare sig vatten, kaffe eller piller. Det enda som skulle funka lättande är nog ett redigt åskoväder. Å enligt SMHI skulle det komma ett riktigt oväder idag. Ett tag såg det ut att dra ihop sig ordentligt. Men molnen lättade efter ett tag utan en enda åskknall eller regndroppe.

Var ut en sväng när vädret lättat upp. Tog en tur till affären och shoppade upp mig på solskydd och fortsatte svängen förbi gamla lotten. Fy fasen så det såg ut där. Jag är glad att jag tog steget att säga upp den. Jag hade aldrig orkat mota all ogräs som väller in från grannarnas lotter.

Nu börjar det förresten blåsa upp. Det viftar rejält i trätopparna och det är åter igen grått på himlen. Hoppas nu att ovädret kommer loss. Hoppas, hoppas, hoppas!

 

2 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

