Hälsning från Gambia…

Standard

Jag har ett fadderbarn i Manduar som ligger i Gambia. En liten kille på åtta år som heter Saikou. Å häromdagen fick jag både brev och en teckning av honom.
Å jo, trots att vi aldrig ha träffats så blev jag glad ända in i hjärteroten. Naturligtvis ska jag skicka brev till honom också, men teckningen hoppar jag över.

I höst tar man ner en container till Gambia och då har jag tänkt skicka ner en massa saker till honom och hans familj. De behöver verkligen allt!

Jag får hela tiden besked om hur det går för Saikou och hans familj. Jag kan även följa arbetet i Gambia via AFFC’s hemsida. Jag beundrar alla de människor som lägger ner själ och hjärta i organisationen. Alla arbetar ideellt och lägger ner en massa tid på olika projekt med mål att hjälpa människorna i byarna Manduar och Sankandi. Beundransvärt!

Det finns fler barn som behöver en fadder. Så har du ett par hundra över varje månad så tveka inte. Hör av dig till AFFC du också vetja!

Teckning

7 responses »

  1. Åh va gulligt 🙂 Visst blir man glad, jag hade fått mitt andra brev från mitt fadderbarn när jag kom hem från semestern nu. Det är så roligt att få lite feedback på den lilla hjälp man bistår med. Nu är det mamman i familjen som skriver för min lilla ”dotter” är bara sex och kan inte skriva än 🙂

    Jag är så glad att jag äntligen tog mig för att bli fadder i julas 🙂

  2. Vi har fadderbarn i Brasilien genom ActionAid. Här gäller det barn (flickor) och kvinnor. Skolgång och egenföretagande uppmuntras och dessutom rent vatten i en fattig del av norra Brasilien. Vi har haft fadderbarnet (Maria Louisa) nu i ca 6 år och det är alltid lika roligt med brev. ML har hunnit bli 12 år och är överförtjust i att gå i skolan. Till skillnad från vissa andra barn. Ni förstår vilka?

  3. Hahaha … gud vilken gullig teckning. Geten visste jag först inte om det skulle vara en gris eller en kanin, sorry 😉 Jättesött!
    Vi hade några fadderbarn i väldigt många år, också i Gambia … nu minns jag inte om de bodde i Banjul eller Bakau, blandar hela tiden ihop de två byarna.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

