I sista minut…

Standard

ringde JAG upp hälsocentret igen och fick en tid för BÅDE knät och koll av min sköldkörtel redan i morgon! Det ni!
Fast jag har inga större hopp när det kommer till sköldkörteln. Det är inte klokt vad läkare är dåligt insatta i sköldkörtelproblematik, i hormonella störningar i allmänhet förresten.
Antar att förklaringen kan ligga i att de flesta som får t.ex. hypotyreos, som jag har, är kvinnor. Det är faktiskt inte länge sedan som fibro blev som erkänt. Tidigare var det ju bara kärringgnäll. På samma sätt är det med hypotyreos. Tröttsamt!

Men jag är dock glad över att jag fick en läkartid så pass snart. Det leve!

Tyvärr glömde jag att köpa en trisslott på väg hem men det funkar kanske att göra det i morgon. För plötsligt händer det! Det har jag sett idag!

plötsligt

10 responses »

  1. Läste om vad en professor säger om sköldkörteln och reagerar på första stycket, att man ska hitta en läkare som lyssnar. Tjena…

  2. Hmmm, jag har ätit Levaxin i över 20 år. Justeras upp och ner emellanåt. Just trötthet är ett svårt symtom, fysiskt/psykisk? De flesta vill ha en fysisk förklaring till psykiska symtom. Ge mig mediciner så blir jag bra. jag har en bra VC här. Ska jag inte lita på deras bedömning av min dos av Levaxin…..?😱

    • Det du ska lita på är ditt mående och dina provsvar. En del läkare, de flesta, tycker att man är bra medicinerad om man ligger inom referensvärdet. Men ref.värdet är gjort efter friska människor, inte dem med sköldkörtelproblematik och går inte att jämföra.
      Många blir diagnostiserade med psykisk utmattning etc och får medicin för det. De flesta går upp eftersom den redan låga förbränningen vid hypotyreos blir än sämre av medicinen. Men saken är att just trötthet, håglöshet etc är en av symptomen på just hypotyreos. Å som sagt, läkarna är inte så intresserade av kvinnliga sjukdomar i allmänhet, hormonella i synnerhet.
      Men läs gärna mer, om du vill lära så klart :), på https://hypotyreos.info/ och http://www.skoldkortel.se

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

