HH…

Standard

som i Härlig Helg å det är precis det jag haft.

Efter firande av dottern åkte jag hem. Tanken var att fixa mat, städa en smula och softa resten av kvällen. Men så blev det inte utan jag hamnade hos grannen.
Vi träffades på bussen och eftersom vi inte var färdigpratade när vi var hemma så hänkade jag med upp till henne. Väl där trollade hon fram en hemgjord Limoncello, så nu måste jag shoppa citroner..
Medan vi sippade drink och pratade bakade hon ett gäng riktiga majstortillas, gjorde en guacamole å fixade vårrullar. Efter maten trollade hon fram bådas vår favoritrom, Zacapa.

Städningen och matfixet ordnade jag igår i stället. Dessutom hann jag med en nästan tretimmars promme med bästaste A-L och hennes byracka.

En härlig helg, en helg jag inte ville avsluta. I morse när jag vaknade kände jag för första gången på länge ett enormt motstånd till att gå till jobbet. Men jag bet ihop och nu är jag här. Å jag har ingen jobblust alls.

tortilla

Sötaste tortillagömman jag sett! 

7 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

