När man får till det…

Standard

Igår var det äntligen dags för mig och kollegan att träffas efter jobbet på ett eller annat glas vin och en bit mat.
Igår passade det finfint eftersom hon var en av de som vann vin i vinlotteriet. Jag fixade maten, fisksoppa.
Vi åt, drack å pratade en massa. Hade urtrevligt helt enkelt.

Jag hade också gått och väntat på att min läkare skulle ringa. För att få tid hos honom var omöjligt men en telefontid gick bra. Som sagt, under eftermiddagen skulle han ringa.
Eftermiddagen kom och gick, ingen läkare ringde. Pisst.
Men klockan ”efter ett par tre glas vin” ringde han. Visarna stod på 19.17! Å efter lite prat fick jag en tid hos honom. Måndag klockan 18.00! Är det inte service så säg.

Gårdagen var en bra dag, å jag fick till det två gånger! Det ni.

IMG_20170309_193727

På en torsdag? Jajamensan!

9 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

