Dolda tillgångar…

Standard

Idag höll Vision011 årsmöte på Filmstaden. Det var något vi pratade om när jag var aktiv i styrelsen och jag är glad över att det blev så i år. Det var ett riktigt bra koncept. Först möte, sen middag där vi fick goda wraps, läsk och så klart popcorn.
När vi var mätta och belåtna blev det film. En film jag verkligen rekommenderar er att se.
Filmen är baserad på boken Hidden Figures av Margot Lee Shetterly och handlar om kvinnliga afroamerikanska matematiker som arbetade på NASA under början av 1960-talet. Filmen är baserad på verkliga händelser där Katherine Johnson, Dorothy Vaughn och Mary Jackson. tre briljanta kvinnor som jobbade för NASA, var hjärnorna bakom en av historiens största projekt, John Glenns uppskjutning i rymden. Trion krossade alla kön- och rasbarriärer och blev en inspirationskälla för kommande generationer att drömma stort.
Jag som drömmer om att få se en uppskjutning njöt varje sekund. Å när sen Mahershala Ali gjorde entré njöt jag än mer. Fasen så snygg han är!

Filmen hade alltså allt. Starka kvinnor, starka män, raketuppskjutningar och Mahershala Ali. Som sagt, se den!

 

Ali.PNG

Men mums!

2 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

