Hårt och brett…

Standard

Klappar mig själv på axeln över att jag bytte husläkarmottagning från Samariterhemmet till Ekeby Hälsocenter. Alltså vilket ställe det är, bästa jag varit med om!
Jo, väntetiderna kan vara rätt långa men behövs det, som idag, finns drop in. No probs!

Ibland är det skönt med väntetider, jag hann ju både blogga, köpa och äta mellis och dricka kaffe innan jag fick träffa sköterska och efter det en läkare. Å deras väntrum lounger är supersköna att hänga i.
Läkaren var sååååå trött på dessa provsvarsläkare, som han kallade min tidigare läkare för, som inte kan lyssna på personen utan bara förlitar sig på provsvar. Vi pratade länge om det… och en massa annat.

Det slutade med att jag manades att hålla mig lugn, äta redig dos antibiotika och komma tillbaka för vidare utredning. Han tyckte min astmamedicinering var gammalmodig och vill uppgradera den.

Jag känner tacksamhet, är hoppfull och på gång!

jag

9 responses »

  1. Hålla dig lugn??? Han känner inte dig va? 😉

    Men vad bra att du fick hjälp. Hoppas att hjälpen hjälper.

    • Jag tolkade hans ”hålla dig lugn” som i hålla mig hemma! 🙂
      Ja, det känns bra att ha kommit en bit på väg. Å skulle inte pillren hjälpa går man vidare. Tror läkaren gillade utmaningen som det är att göra mig pigg och frisk!

      • Jag ser framför mig hur du stilla sitter och tittar på en dokumentär på tv utan att prata med någon på nga veckor 😉

        • Hahahahaaaaa… du ser ju själv hur skevt DET ser ut!
          Tacksamt nog är det en hästkur med antibiotika. Två tabletter i tre dagar. Borde känna förbättring redan i morgon! 🙂

  2. Skönt! Vänta kan man väl göra, bara man känner sig trygg sen. O att bli lyssnad på är ju förutsättning för/del av en fungerande behandling – faktiskt.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

