Det där med andning…

Standard

Maria skriver om medveten andning. Å just andning har varit rätt centralt i mitt liv den senaste tiden. Jag går på MediYoga och fokuserar mycket på HUR jag andas. Med tiden har jag fått lättare att känna av när jag andas fel. De gånger jag är stressad eller orolig märks direkt på andningen. Men med medvetenhet och nya lärdomar kan jag aktivt ändra mitt sätt att andas och på det sätt minska på trycket. Så skönt!

När tänkte du på din egen andning senast? Gör det nu vetja, passa på att känna efter hur du andas just nu. Andas du snabbt eller långsamt. Med ytliga eller djupa lugna andetag.
Stanna upp en stund och checka av. Det gör dig gott och jo, du har tid. Jag lovar!

Behöver du vägledning? Klicka här.

20170218_151110

13 responses »

  1. Jag har en andnigsövning som jag gör ibland om jag är nervös/uppstressad eller arg eller har svårt att sova. På flygplan är den perfekt för att hamna i ngt som påminner om sömn (eftersom jag omöjligt kan somna på flyg).

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

