Oanade talanger…

Standard

Vem kunde tro att jag kunde rita något som faktiskt ser ut som något. En blomma till exempel.

Dagen idag har innehållit tårar, skratt och allt där emellan. Började dagen lugnt med stavgång och jag provade bungypumpstavar. Funkade finfint så nu måste jag ju så klart handla mig ett par när jag kommer hem.
Efter en snabb återhämtning hade vi en och en halv timmes frågestund med en sköterska gällande sex och samlevnad. Mycket intressant och tyvärr inte något som alla får info om, eller prata om, i samband med gyncancerbehandling. Skandal bara det!

Eftermiddagens pass startade med samtal med psykolog/psykoterapeut i grupp. Där gjorde vi även en ledd meditation vilken vi även satte på papper. Å för första gången provade jag på akvarellmålning. Herre jäklar, jag har väl aldrig varit så kreativ av mig under en och samma vecka sedan jag slutade lekis!

Sist på schemat fanns Cirkelträning i gymmet och det var skönt att få ta i en smula efter all stillasittande.

Jag märker mer och mer att mitt huvud behöver vilan, den behöver vara stilla och bara få finnas i nuet. Men min kropp vill ha mer rörelse än stillasittande. Det är något jag behöver ta upp med någon ur mitt team där hemma på Akademiska sjukhuset. För min vardag är precis tvärt om. Jag jobbar med skallen, stressar och har en massa saker igång samtidigt och kroppen är kontorsstilla. Å just nu fungerar inte det bra alls.
Men som sagt, det tar jag tag i när jag kommer hem. Just nu har jag en och en halv dags aktiviteter kvar här. Alldeles för liten tid egentligen å jag är absolut inte redo att åka hem. Jag har ju bara börjat skrapa lite på ytan och börjat upptäcka vad jag egentligen vill ha och behöver.

blomma

12 responses »

    • Det här är långt mycket bättre än jag trodde. Å då såg jag ändå verkligen fram mot veckan. 🙂
      Nu vill jag inte härifrån på ett par veckor minst! 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

