Tack cancerfonden…

Standard

Mitt i allt elände som händer och sker runt mig är jag både lycklig och tacksam.

Jag är tacksam över alla de människor som skänker pengar till cancerrehabfonden som möjliggör för mig och andra att få en veckas rehab.
I morgon är det dags för mig. Jag kommer att vara på Rehabcenter Sfären till och med fredag. Något som jag sett fram mot länge. Förra året satte krossade axlar stopp för en rehabvecka men skit samma, nu är det äntligen dags.

Just cancerrehab är något som är rätt eftersatt. Men tack och lov så är det något som man nu börjar satsa på mer och mer. Jag är själv med i flera sammanhang där vi kämpar för att få än bättre rehab, fler insatser av fler intressenter och professioner. För rehab är oerhört viktigt och måste ges utifrån individens behov, inte  utifrån sjukhusens ekonomi och resurser.
Sen har vi så klart arbetsgivare som också måste förstå vikten av en frisk personal. Men där har vi oerhört mycket mer att jobba för.
Min egen arbetsgivare ville stötta mig i min rehabilitering när jag först bad om det. Jag ville gå på MediYoga och samtal en eftermiddag i veckan, fem eftermiddagar totalt. Men nops, ”ingen annan har beviljats det så därför får inte heller du” hette det.
Den här gången har jag inte ens frågat utan tar en veckas semester och åker iväg och njuter.

När jag kommer tillbaka är det som en ny människa. En människa med nya mål och nya vägar att gå. Å det roar mig!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Bilderna kommer brackediakoni.se

4 responses »

  1. Det ser fantastiskt ut. Fint att åkai väg från trista januari- februari och komma hem som en ny människa. Jag vet, det gör underverk. Både för kroppen och framförallt för själen.Du tog ett mycket bra beslut. Ha det jättebra..Kram

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

