Dags att köpa nytt…

Standard

Jag har bestämt mig för att bo kvar ett par år här i Tomtebo. Fixa i ordning lägenheten undan för undan för att sen köpa nytt bo. Var jag sen ska bo vete fasen. Jag velar mellan att bosätta mig centralt eller dra iväg på nya äventyr längre bort. Tror dock att det löser sig när det väl är dags att flytta.
Har också funderat kring vad jag skulle vilja behålla av mitt bohag den dag jag säljer. Velar mellan att behålla allt som vanligt folk gör när de flyttar och göra mig av med allt för att sen bara skaffa det jag verkligen behöver och vill ha.
När det kommer till hur jag INTE vill att det ska se ut hemma är jag mer än säker. Å det är skönt!

hem

15 responses »

  1. Någon gång denna vår ska jag börja rensa bort sådant jag inte längre vill ha. Jag vill också flytta, eller skaffa fler boenden, men vet inte var.

      • Vi kan väl drömma lite under tiden! Typ sjöutsikt inklusive balkong, städning och mathiss. Gärna tillgång till massör. Sjöutsikten kan bytas mot pool.

        • Ja, gärna vattennära med en massa bekvämligheter så klart. Å massör var en bra idé och ju mer jag tänker på det desto mer självklart är det ju med en massör! 🙂

  2. När jag flyttade till Köpenhamn sålde jag nästan allt, bara det nödvändigaste fick följa med. Nu när jag flyttade till Spanien fick inget onödigt komma med, bara det som ligger mig varmt om hjärtat … och det var inte mycket. Och saknaden av det som är nerpackat i lådor i Sverige har jag inte haft en tanke på = inget jag saknar. Sen är det lite så att ofta när man hyr lägenheter här nere så är det fullt möblerat … småsaker som man inte gillar kan man gömma undan och köpa det som man tycker om/egna stil. Dock så har vi köpt en ny säng och sängkläder, handdukar och viss köksutrustning, då det kändes ofräscht att sova i en säng som kanske 100-tals andra har gjort. 😀

    • Det måste vara befriande på något sätt att lämna en massa prylar bakom sig. Men att bo i andras bohag vet jag inte om jag skulle gilla.
      Hur länge hyr ni? Å är det ägaren till lägenheten som äger möblerna eller hur fungerar det?

      • Det är faktiskt jätteskönt! Tror vi har 11 månaders kontrakt, brukar vara så här när man hyr. Och ägaren äger allt … utom mitt, hahaha. Visst vill jag helst hyra omöblerat och det kommer kanske. 😆

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

