Jobblivet…

Standard

När jag skriver inlägg om att jag hellre är ledig än på jobbet. Att jag tycker att fördelningen jobb och ledighet är skev. Att jag hellre jobbar för att kunna leva i stället för tvärt om. o.s.v betyder det just det. Jag är hellre ledig, jag vill åtminstone ha mer ledighet där jag kan leva!

Men jag har märkt av en del kommentarer, både här och InRealLife, att folk tror att jag inte trivs på jobbet. Det är så fel! Jag trivs på mitt jobb men självklart trivs jag bättre hemma med mitt eget och självvalt sällskap. Inget konstigt med det. Eller?

wp-1483946857465.jpg

@Work

14 responses »

  1. 😃 och jag jobbar för att jag vill jobba. Jag vill också vara ledig. Men jag får kommentarer om att jag är en arbetsgalning. Att jag ska prioritera ledighet och kvalitetstid. Varför måste det ena utesluta det andra? Jag vill inte, som jag känner nu, gå i pension vid 65. Men saker och ting förändras. Det är väl bara att låta andra göra som de vill och inte lägga sina värderingar på andra, om vad som är rätt eller fel. Gud vad enkelt livet hade varit.

    • Jag skulle också vilja jobba för att jag vill. Men jag har tyvärr inte ekonomi till det. Än! 🙂
      Jag håller med dig om att det bästa vore att låta folk kunna välja efter eget huvud. Trött på människor som talar om hur man ska leva… det vet vi bäst själva. 🙂

  2. Jag gullar mitt jobb men hade jag möjlighet att välja skulle jag inte jobba. Jag har så mkt annat roligt att göra som är utvecklande nog

  3. Det är väl inget konstigt snarare sunt och ett tecken på att du har ett rikt liv. Och förresten så ska folk ge tusan i att kleta av sig sina egna åsikter om hur andra ska leva. 💖😄

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

