Söndagslugn…

Standard

Lika lite som jag fattade att jag skulle få extra ledighet över helgen, fattar jag att det är dags att jobba igen.
Jag begriper inte hur helgerna kan försvinna så fort? Går det att få tiden att gå lite saktare?

Jag har haft en skön helg både till havs och till lands. Julen är bortstädad, barren uppsopade, kläderna tvättade, maten är lagad, hemmet är i ordning för en ny vecka. Det är bara jag som inte är det. Är inte redo.

Jag vet att jag bara måste acceptera att man inte jobbar för att leva utan tvärt om. Vi lever för att jobba. Se bara på fördelningen av vakentimmar på jobbet respektive hemma. Galet.

Som vanligt har jag lagat och ätit mat, god mat, ickeanimalisk mat. Löftet att äta mer plantbaserat var ett riktigt bra löfte. Som en liten boost har jag gått med i en grupp på FB, vegan i 21 dagar, eller något sådant. Än är jag inte impad men å andra sidan så börjar de 21 dagarna inte förrän i morgon. Hoppas på många goda recept och idéer.

brodBakat har jag också hunnit med. Eller bakat är fel ord. Det är inte så mycket bakande när man gör nöt- och fröknäcke. Men gott blir det… så klart!

 

10 responses »

  1. Det låter som en tanke som jag kan ta till mig. 21 dagar vegan, spännande. Får googla på lite ,er sådan mat.
    Och jag jobbar för jag gillar det.
    Fröknäcke, så gott!

  2. Jag jobbar för att betala för min livsstil. Hade jag pengar hade jag vinkat adjö till jobbet på sekunden och ägnat mig åt att fixa mat 😊

  3. Pingback: Jobblivet… | MiesLiv

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

