Det finns ett liv efter jul…

Standard

…ett liv där jag är på jobbet och jobbar hela dagarna. Det känns inte helt fel det heller, men ärligt talat så hade jag hellre varit hemma. Där finns också att göra. Lovar!

Julen har varit traditionsenlig och bra på alla sätt och vis. Har julat med X, barn och sväris. Juldagen var en soft dag, riktigt soft och det var bara skönt. Gårdagen var liiiite mer aktiv och vi såg på annandagsbandy. En slags tradition det också.
Dagarna har lunkat fram och jag känner mig lugn inifrån och ut. Ska försöka behålla det lugnet åtminstone hela jobbveckan. Hjälper lugnet på traven med att börja med en yogastund varje dag. Det kan gott bli en ny tradition.

Har en del idéer på saker och ting jag vill förvandla till nya vanor och traditioner. För varför ska jag vänta till nyår… bra vanor behövs året om. Så det så!

 

5 responses »

  1. Rätt! Känner också ett lugn jag inte kännt på länge … och nya vanor och rutiner kommer det bli. Slutdrickandet på färjan hem från jobb som exempel 😂 Eller kanske jag kan unna mig fyra glas denna vecka, sen pendlar jag ju inte mer 🤗

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

