Att ta hand om sig…

Standard

Att ta hand om sig betyder olika för olika personer. Det som fungerar för mig, funkar inte för någon annan. Så klart.

Men jag tänker att grunden är densamma. För att må bra, måste man ha balans i livet. Balans mellan arbete och fritid, balans i förhållande med andra, balans i förhållande till sig själv osv. Balans!

Att ta hand om mig själv har blivit viktigare ju längre jag lever. Om det beror på ålder och klokhet ska jag låta vara osagt, men jag är bättre på att ta hand om mig idag än tidigare. Å jag bekymrar mig sällan om vad andra tycker om det. Jag väljer även umgänge efter hur de tar hand om sig mer nu än tidigare. Det låter kanske ytligt men så är det och jag skäms inte ett dugg över det. Jag vill ha folk omkring mig som mår bra, som får mig att må bra precis som jag vill få dem att må bra bara genom att finnas för dem. Jag vill växa av och tillsammans med andra och jag vill få andra att växa. Jag vill göra skillnad.

Just nu när jag ägnar mig åt att knyta ihop 2016 passar det bra att reflektera och planera. Planera för nästa år och resten av mitt liv, sätta tonen, se till att få det bäst.
2016 blev inte alls som jag hade bestämt och planerat. En del som jag bestämt gjorde jag, annat blev inte av men kan fortfarande hända och annat kommer aldrig att hända. Så är det bara. Men jag ångrar inget, inte ett dugg.

Jag har ett val, å jag väljer att se till att välja det bästa för mig. Varje dag. Det är jag värd!

mie1

Här mådde jag bra, riktigt bra.

14 responses »

  1. Det är inte ego att välja de som man mår bra av. Jag tror att mkt kommer med åren. Lite mer skinn på näsan å då där. Och har man en del i bagaget, då väljer man att göra det så bra som det går.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

