Upp och ner…

Standard

Nu har jag åter påbörjat en behandling för biverkningar efter cancern så jag började min dag genom att åter igen få silverklorid i mig.
Dock har jag fått remiss för att få någon ny framgångsrik behandling men eftersom det tar lite tid kör vi en omgång silver så jag inte får julhelgen förstörd.

Mitt på dagen var det då dags att ta farväl av gamla svärmoran, barnens farmor. Det är en konstig känsla att vara där som f.d. släkting. Jag träffade en massa bekanta så klart och det är ju alltid kul. Men det är mindre kul att behöva göra det på någons begravning. Men om man ska vara med i något sammanhang som f.d. är det just där.

Efter begravningen gick jag ner på stan och införskaffade mig mitt livs första väskset. Det är något jag tänkt på länge och nu var det som lägligt med shopping som uppmuntring. Nu har jag en snygg jobbarväska och en snygg liten en som matchar. Vuxenpoäng!

vaska

18 responses »

  1. Skämt åsido så är begravningar bra på nåt sätt. Dels är det ett farväl. Dels är man kanske ett stöd för ngn som tycker det är jobbigare än man själv. Dels får man visa att man delar sorgen med andra anhöriga. Och så kanske man får chansen att catcha upp med människor man inte träffat på länge. Och så brukar man få smörgåstårta.

    • Jamen precis så var det verkligen igår. Förutom smörgåstårta… enbart de närmaste fick fika. Snålisar!
      Jag shoppade i stället och fixa mitt eget fika.

  2. Det där med att möta f.d. familj är märkligt. Jag har såklart kontakt med barnets pappa, och hennes farmor och farfar. Men andra. Som en gång varit väldigt nära och nu är väldigt långt bort. Det blir konstiga möten, glädjande och sorgsna på en och samma gång. Saknad som fylls på. Och glädje över att se dem, se att de mår bra. Jag gick på en väns och tillika fd fästman mors begravning, och jag är glad att jag gick dit för hon hade betytt så mycket för mig men det var ett speciellt tillfälle som säkerligen en och annan höjde på ögonbrynen om.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

