Sköntont…

Standard

Började dagen med en skön känsla av smärta, nålstick, djupandning och stön. Det var m.a.o. dags för en massa nålar i knäna igen.

Det går inte att beskriva känslan men skönt ont är det närmaste jag kommer. Nålarna som ska in, rätt långt in dessutom är supertunna. Så själva sticket känns inte, men när de sitter där de ska och akupunktörmannen liksom vrider och har sig på dem ilar det i hela benet.
Nu kommer jag att ha som träningsvärk men sen blir det bättre. Å han gissar på att det räcker med ett par gånger till innan jag är helt bra.

Att bli helt bra i knäna längtar jag sjukt mycket efter. Saknar min jogging något så för jävligt. Å DET är inget jag trodde jag någonsin skulle sakna… eller skriva. Men när fan blir gammal blir hon religiös liksom!

akupunktur

20 responses »

  1. Känner igen det sköntonda så väl. Fast mitt består inte av nålar (utan en tumme, en armbåge, en häl…)
    Känslan när man kan andas sig förbi smärtan, det är skönt och en fantastisk känsla när smärtan släpper.

    • Fast jag upplever ingen smärta. Mer en ilning och en slags elektricitet i knät. Svårt att förklara. 🙂
      Smärta tror jag inte leder till något gott.

      • Man kanske upplever det på olika sätt. Jag fick akupunktur också, kände samma känsla som hos den Skäggige. Den där ilningen som du beskriver, men bestämt också en skönond smärta som gav sig efter en stund.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

