Håller mig på ytan…

Standard

Jobbade till sent igår och var på jobbet tidigare än tänkt. Där emellan har jag mest hostat. Är verkligen pissless på förkylningen nu. Är  nog inne på vecka 10 nu utan att vara frisk. Men eftersom jag inte har någon infektion i kroppen är det bara att ösa på. Väskan med badkläder är packad och efter jobbet sticker jag till simhallen och drar ett par vändor.

Med tanke på jobbsituationen så är det skönt att badet har långa öppettider. I morgon fest, på torsdag än mer träning.

bad
Så här såg badet ut när jag var det senast… det var innan renoveringen. Nu är det omgjort, nytt och fräscht!

20 responses »

  1. Skönt att simma lite, fast helst flyter jag runt på en uppblåsbar krokodil eller sköldpadda.😉
    Ni har inte mögel på arbete? Tänkte på din förkylning. I vårt kontor på jobb var det en period där alla småhostade, var förkylda titt som tätt … tills någon hittade ett hål i en hörna, när det täpptes igen blev alla genast bättre … förmodligen gjordes inget åt ”möglet” som vi misstänker att det är, hyresvärden är en lat dansk. :-9

    • Ja, fick jag välja så hade jag också hellre flytit omkring så där, i värmen å med en drink väntandes på stranden.🙂
      Jo, jag har funderat på det. Kontoret flyttade i februari och jag är inte ensam om att hosta. Måste nog ta tag i det där snarast…

  2. Det kan jag sakna – simma! Det är en sak som jag får avstå efter höftoperationen. Men jag håller med de andra ovan som nämner mögel – känns som det är något som irriterar när du inte blir piggare. Dags att kolla upp andra orsaker kanske?

  3. Ett sim-kort [!] ska jag bannemig önska mig i julklapp. Älskar ju vatten och så är det perfekt träning för dåliga lungor.
    Trist att höra om din hosta, kan vara bra att kolla mööglet som en del föreslår. Puss puss på dig kära Pratan💯❤

  4. Jag har ju bråkiga luftrör, särskilt på hösten, verkar det som. ”Inte astma, men det kan bli” sa man hos doktorn. Men denna gång började jag tidigt med Pulmicort-motsvarigheten, o verkar slippa förra årets hostpärs. (Peppar, peppar, knackar mig i huvet.)

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

