Tid och folk kommer och går…

Standard

Nu tycker jag att saker och ting flyter på rätt bra… ja, förutom att jobbet och fortsatt förkylning grusar rätt rejält. Annat som grusat ett tag är mina egna funderingar på vänners beteenden… eller bekantas är nog rätt ord. Men nu har jag bestämt mig för att inte låta tankarna fastna. Jag observerar vad som händer och knallar vidare liksom. Det finns en mening med att folk kommer och går i mitt liv, å jag nöjer mig med det och är tacksam över det jag lärt och varit med om. Bekymrar mig inte särskilt. Skönt!

Helgen bestod mest av adventsfix och gott liv… En unge är krasslig, en upptagen så M höll mig adventssällis och vi firade som jag gjort senaste 170 åren. Typ! Å kommer inte ungarna över i närtid äter jag upp deras chokladkalendrar. Så säger lagen!

Den här veckan fyller jag med julbord, Wallmans, styrelsemöte, å två fester på en och samma dag. Det går ingen nöd på mig. Alls!

choklad.PNG

14 responses »

  1. Det där med vänner är lite knepigt stundtals. Ibland går man i och ur och i igen och ibland låter man det rinna ut i sanden. Och så får det vara. Mycket bättre än att irritera sig. Jag har vänner som jag kan umgås med lääääänge medan vissa andra kortare stund och några andra behöver blandas ut med andra. Själv är jag en usel vän till den som förväntar sig regelbunden kontakt för jag är helt enkelt inte sån och då har jag ibland blivit bortvald men det är okej.

    • Regelbunden kontakt är svårt så här mitt i livet. Det hoppas jag, och tror, de flesta förstår. Om inte lär de bli varse!🙂
      Men just när det gäller kontakt tänker jag lite att vill man vara polers hör man av sig. Å tvärt om… hör man inte av sig så är det just för att man inte vill umgås. Det gäller åt båda håll å ibland får man bjuda till lite.
      Förenklat så klart.🙂

  2. Chokladkalendergänget kan jag inte ansluta till men traditioner ska man hålla på så länge man vill. Vänner går i vågor och de som hänger med länge är nog oxå de som liksom funkar i både ups and downs i längden.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

