Precis vad jag behövde…

Standard

Tack P… du fick hela min dag att vända och bli bra!

Jag har fått lära mig att vara lyhörd och lyssna på min kropp. Å det har jag gjort och den säger att något är fel. Det ÄR inte ”normalt” att ha förkylningssymptom i åtta veckor, det är inte normalt att gå omkring och frysa och känna sig eländig. Det är heller inte normalt att få eksem och andra infektioner i huden. Det vet jag!
MEN läkare lyssnar inte på andras kroppar, mer än via stetoskop, så länge proverna ser bra ut.
För det gjorde mina prover, de såg jättebra ut. Enligt dem så är Levaxinen jag har för hypotyreos rätt inställd och ska inte höjas.

I stället tror läkaren att jag har allergiska problem! Jag är visserligen allergisk. Mot damm, pollen, gräs och pälsdjur. Inget jag har varit och är utsatt för nu m.a.o. Men hon var bestämd, proverna är bra så det är allergi, prova allergimedicin och återkom.  Tröttsamt! Mina eksem och hudinfektioner berodde på övervikt! Berättade att de kommit nu EFTER att jag gått ner 19 kg! Men nops, övervikt var svaret. Den låga kroppstempen kommenterade hon inte ens. Att jag känner mig som död av trötthet under dagarna skulle botas med träning och motion. Du har ingen infektion i kroppen så det halsonda är ingen fara, träna på du! 

Kvällen blev inte bättre den. Den tillbringade jag hos barnens farmor, min gamla svärmor. Hon har gått från ”pigg men lite ont i benen” till ”sängliggande och nästan borta” på en månad. Cancerhelvetet finns i hela kroppen på henne och hon ligger därför på Hospis och ja… väntar på att få dö. Fick höra att hon väntar på att få träffa mig och när jag väl kom dit så blev hon glad. Inte så att hon jublade direkt men hon fick färg på kinderna, en liten glimt i ögonen och så ville hon hålla handen. Jag är glad över att jag hann dit, förfärad över vad cancerhelvetet gör med en människas kropp och sinne. Ledsen över vad familjen går igenom just nu. Hatar verkligen cancer, hatar!

Men så när jag kom hem blev jag både glad å rörd… tack P, kortet kunde inte ha kommit på en bättre dag!

wp-1479371213511.jpg

21 responses »

  1. Påminner mig om när jag låg på BB och min arm svullande upp och jag fick feber. Eftersom jag låg på BB trodde läkaren att det var mjölken som runnit till… I armen? frågade jag utan att få svar.

    F a inte tala om när min mamma fick hjärtklappning. Läkaren höjde dosen på strumamedicinen, utan att kolla prover, tills hela hennes kropp började lägga av. Hjärtklappningen kvarstod. Allt eftersom hon en gång genomgått en (senare ifrågasatt) strumaoperation.😦

  2. Två människor har jag följt dö ifrån mig på bara ett drygt år. Det går fort, särskilt om man har pauser emellan att man ser dem.

    Undrar lite som Maria – hur ska du göra nu, vännen?

    • Ja, det är hemskt att se hur fort det går. Å tantstackarn är full av morfin så hon är helt borta. Dock slipper hon smärta så klart… Hatart!
      Vet inte alls vad jag ska göra… höra med en annan läkare kanske. Höra med någon som är kunnig inom sköldkörtelproblem.

  3. Den är som petig den där sköldkörteln! Och allt annat i den kemiska massa som kallas kroppen. Tänker att med 19 kg viktminskning har det hänt grejer överallt. Hoppas du hittar någon som kan ge dig hjälp! Kan en duktig kinesolog vara värt att pröva?

    • Jamen visst är den petig. Överpetig tycker jag faktiskt!🙂
      Hur går det med din petiga kropp?
      Ja, varför inte. Jag känner mig beredd att prova allt och alla

      • Min är bara lite gnällig ibland 😉 Alla delar på plats o inga nya låsningar 👍🏻
        Min favortkvinna är både kiropraktor och kinesolog så hon knäcker o öppnar flöden på flera sätt och sen rekommenderar hon det som stärker upp det inre i form piller eller pulver om hon tycker det behövs. Men hon använde inte kinesologin den första gången jag var där förrän jag frågade om den. Många tycker nog det är lite hokus pokus 🤔

  4. Låter inget bra alls – be om ett andra utlåtande – det bör man väl kunna få? Remiss annars till någon som förhoppningsvis vet mer.
    Hoppas verkligen du blir bättre snart.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

