Läkartid fick jag…

Standard

… i morgon!

Jag fick träffa en sköterska till slut. Men hon tyckte inte att det var någon idé för mig att träffa någon av de läkare som jobbade just idag. Oklart varför. Men i stället fick jag tid hos ”min” läkare, hon som sänkte min Levaxindos. Jag fick välja på en kortis i morgon em eller en längre tid på fredag. Jag tog så klart den i morgon.
Jag behöver ingen längre tid att tala om hur jag mår. Det syns både på mig och på provsvaren.

Men faktiskt… oavsett provsvaren och läkarsvar så kommer jag nog att höja dosen. Jag kan bara gå på hur jag mår sedan sänkningen. Tydligen är det väldigt många som går med en massa elände trots att provsvaren säger annat. För det är så mycket som spelar in, allt från väder till kost. Å till syvende och sist måste man lyssna på den egna kroppen. Den säger ifrån även om inte provsvaren gör det. Alla är vi individuella och reagerar olika och det är dags att läkarna också tänker på det!

levaxin

2 responses »

    • Tack, tack. Som du säger, jag är expert på min kropp. Dock visade det sig att läkaren stirrar på provsvaren, enbart. Struntar i hur jag och min kropp mår.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

