Balansgång…

Standard

I detta nu sitter jag på provtagningen och väntar på att få lämna ett blodprov. Måste kolla upp hur det står till med min sköldkörtel.
Det slog mig igår att jag har varit förkyld och eländig sedan min läkare ordinerade mig en sänkning av min medicin. Så jag misstänker starkt att jag är undermedicinerad.
Nu gäller det bara att berätta det för läkaren utan att vara den som kommer och berättar det för just läkaren. För det brukar sällan gå bra!
…………
Change of plan!
Eftersom jag tagit min Levaxin i morse var det ingen idé att lämna prov förrän tidigast kl 0900. Att jag ska vara utan medicin vid provtagning borde jag kanske ha fattat själv. INGEN har dock sagt det till mig under de tio år jag varit sjuk!
Så nu får jag i stället vänta till klockan är 0800, gå på vårdcentralens drop-in och träffa en sköterska. Efter det KAN jag få träffa en läkare OM sköterskan tycker så. Sedan kan jag ta mitt prov för då torde tiden ha gått!
Det är en jäkla tur att jag har årsarbetstid. Hela förmiddagen lär gå åt till väntan!

image

Jag har i alla fall snyggast skor av alla i väntrummet!

9 responses »

  1. Hej på dig!
    Jag satt precis som du igår morse. Misstänkte att min Levaxin behövde justeras och hade rätt. Den dubblerades. Visste inte heller tidigare att man inte skulle ta medicinen innan blodprovet. Man kan ju inte tänka på allt trots att samhället nästan kräver det. Igår sa jag till läkaren att jag tappat mängder med hår och var torr i munnen hela tiden. Men boven till håravfall kunde också vara stress och torrschampo. Men lycka till hos läkaren! Och visst har du snygga pjux!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

