Antingen eller…

Standard

Det är skönt att ha val och ännu skönare är det att välja rätt.

I morse när jag vaknade upp, efter en skitnatt med feber och hosta, kunde jag antingen konstatera att jag är krassligare än på långe och låta det färga resten av dagen.
Eller så kunde jag vakna upp efter en skitnatt men i stället glädjas åt kompisen som hasat ut trots arla morgonstund och senare glädjas åt att höra pyset från kombuchan som står på kolsyrning.

Jag valde det senare. Lagade till en kopp te med glühweinsmak och njöt den i köket samtidigt som jag tittade ut på snön som virvlade. Underbar start!

Den känslan jag hade där och då är den jag kommer att bära med mig under resten av dagen.

Å det roar mig!

ooyl

3 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

