Självsamhet är också skönt…

Standard

Efter att ha skrivit om det där vardagssamtalet som jag saknar fick jag många fina och tänkvärda kommentarer. Det är en del av mitt vardagssamtal och de är viktiga för mig.

Det låter som om jag är helt ensam och desperat söker någon att prata med, att leva med, att dela saker och ting med. Men så är det inte alls… egentligen.

Jag är visserligen självboende, men jag är absolut inte ensam. Jag har familj och folk omkring mig, jag är omtyckt och längtad efter, älskad och åtrådd. Så det går ingen nöd på mig över huvud taget.
Det är bara det där omedelbara vardagssamtalet jag saknar en smula.

SAMTIDIGT är självsamheten otroligt viktig för mig. Jag vill helst av allt ta min morgonkopp i ensamhet, åtminstone i tystnad.
Jag vill INTE ha en man vid mig dygnet runt, alla dagar i veckan. Min tid vill jag fördela på mig själv, på mina intressen likväl på min man och våra gemensamma intressen. Å nåde honom om han inte har några egna intressen.
Jag vill träna i min egen lilla bubbla, men även tillsammans när det passar. Jag vill fortsätta åka på semestrar med mina vänner, men även tillsammans med mannen. Lagar mat gör jag efter mitt huvud för det mesta, men älskar att laga helgmat tillsammans.

Ju mer jag skriver och ju mer jag tänker efter så undrar jag om det ens finns män som skulle stå ut att leva med mig. Jag vill verkligen ha det gottaste av allt, det inser jag. Å vad händer om mannen och jag är i osynk? När jag vill ha egentid och han tillsammanstid, när jag vill ha draghjälp i spåret eller i gymmet och han vill träna ensam.

Så jag måste inte bara ha en man som har egna intressen, vill umgås med sig själv och med mig… Jag måste dessutom ha en man som jag är i synk med.
Herre gudars… håll tummarna!

singel

15 responses »

  1. Hahaha 😂 😂 ingen idé att tänka på hur han m stort H ska vara..Det kommer bara klicka en dag synk o hela biddevitten! Det är min stora övertygelse iaf! Nu glider vi bara på en räkmacka m varandras hjälp på vägen till en vingman 💜

  2. Tänk jag tänkte inte alls på dig som desperat eller måste han någon mer i huset.🙂 Det var nog mer som att ibland är det gott med vardagsprat.🙂

    Åh lycka till med mannen med stort M. Det är klart han finns. 🙂

  3. Du!!! Pirre är upptagen! !!
    Skämt o sido, fattar precis vad du menar, tror mig ha en hel del av det du skriver om.
    Har lekt med tanken att byta ut min man då och då (de gånger man inte är helt i synk) och kommer alltid fram till att ”behålla” honom.
    Min frihet, som jag förvaltar med ansvar, är superviktig!!! MED VERSALERVIKTIG!
    Känns som om det inte är helt enkelt att hitta det idag, med det ökade kontrollbehovet som finns i samhället nu, mycket pga sociala medier och dylikt.
    Men kämpa på, sluta inte leta och framförallt ha kul på vägen!!! ❤🤘

    • Baby… du vet att jag har en grej för upptagna män! Hahaha
      Det är klart att du har det jag skriver om. Om inte hade vi inte varit ute en vecka och svirat i Skiathos. Å du är klok och jag håller med dig om frihet och ansvar. Absolut!
      Å kontrollbehov får det att knottra på min hud… mig äger ingen. Å jag äger ingen annan. Frihet och ansvar!
      Å jag lovar, jag har kul.

  4. Och om man fick erbjudande om nån som precis stämde med allt på önskelistan så skulle man inte bli betuttad i alla fall…

    Så ja, det är nog bara att hålla tummarna.🙂

  5. Exakt så här är det. Jag vill också ha kakan kvar och äta upp den. Fundera på om det är ok att äta upp halva kakan och ha andra halvan kvar? Eller om det är bättre att välja? Stora och djupa funderingar….

    • Jag vet inte om det handlar så mycket om den där berömda kakan.
      Handlar det inte mer om att få till en slags balans i ett förhållande? Att ge och få frihet, tillit och förståelse?

        • Ah, då är jag med. Å förstår precis.
          Om jag får, och ger, tillräckligt med egentid i ett förhållande tror jag inte att det skulle vara något problem.
          Det svåra är nog att hitta en man som tänker som jag… Hahahaha

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

