Det där med att leva livet…

Standard

Jag har funderat en del på det där med att leva livet här och nu idag. Att leva gott betyder så mycket mer än att klara dagen. Så mycket mer än att ha det ”good enough”!

Jag vet att det finns en hel del människor runt mig som inte lever mer än just good enough. Å jag hör dem säga att ”jomen det funkar ju, det rullar på, jag har det hyfsat… o.s.v.”. Eller ”jag lovar att det blir ändring bara barnen växer upp, bara ditten eller datten händer… o.s.v.”
Då går jag igång och brukar fråga varför de inte anser sig vara värda mer, vara värda att leva fullt ut här och nu, leva långt över good enough? Naturligtvis får jag varierande svar och en del människor tänker till lite extra och förhoppningsvis stannar det inte vid det!

Jag är kanske färgad av att jag mer än väl insett att livet inte är oändligt. Jag har insett att jag inte har hur lång tid att LEVA här på jorden och då är det min förbaskade skyldighet att må så bra som möjligt. Att leva livet varje dag! Jag vägrar att ångra saker jag inte gjorde när jag hade chansen. Vägrar ångra att jag inte tog chansen att leva medan livet pågick!

Därför tänker jag fortsätta vara nyfiken på livet. Jag tänker fortsätta leva det liv jag vill leva, möta de människor jag vill möta, behålla de kontakter jag vill behålla och göra mig av med andra. Jag kommer att fortsätta att skratta, vara öppen och ärlig. Jag kommer att fortsätta vara den Mie jag varit under den senaste tiden. På gott och på ont!

Jag kommer garanterat att göra tokiga saker i min iver över att leva. Men även det tokiga går att skratta åt. Jag kommer säkert att gå på nitar många gånger men jag kan lära mig av nitarna, förhoppningsvis, för att till slut skratta och gå vidare.

Jag vill känna att jag lever i det liv jag har… nu och i morgon. Å antingen är du med mig eller också inte.
Det är ditt val.
Oavsett, lever jag vidare. Jag lever livet och jag har det rackarns bra!

Detta bildspel kräver JavaScript.

14 responses »

  1. Livet är viktigt och jag tror då man haft något som verkligen visar att livet är en gåva – så tar man de chanserna. Och livet kan passera som en vanlig dag eller med ljus och glädje. Livet är en gåva till alla! Du ger snälla tankar och stöd. Tack🙂

    • Jo, tyvärr är det kanske så att man måste ha haft något som visar att livet är en gåva. Men jag hoppas att jag kan lära andra att leva, att de kan lära av mig.
      Tack för fina ord finaste du. Önskar dig det bästa!❤

  2. Jo men självklart. Men…. ibland är good enough bra nog. Det beror på vad man utgår ifrån. Det handlar inte om att välja att leva halvbra men att göra det så bra det går för tillfället. Det kanske inte är det optimala, som man vill helt och fullt, men good enough för den stunden.

    • Så länge man inte fastnar i det där good enough så kan det gå an. Men jag tycker trots det att vi alla är värda att leva bra, inte bara vara nöjda!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

