Kunde inte sagt det bättre själv…

Standard

Så här lever Maria, så här lever jag… Hennes text, våra upplevelser.

Ofta, när jag träffar nya människor, förundras dom över att jag har så roligt och att jag är så levnadsglad. Rolig? Ja. Levnadsglad? Ja. Jag gillar att leva och tycker att livet ska kännas. Nu vet jag inte hur andra har det i deras liv men ibland undrar jag. Mitt liv är tämligen mycket vardag men jag tar alltid vara på små stunder av lycka. Vad är lycka? Måste man åka på semester till Sri Lanka för att vara lycklig? För att hitta ett ett avbrott i vardagen? Eller kan lycka vara att få en flaska Kombucha som exploderar i handen hemma? Att ta tåget till Uppsala efter jobbet och bjuda på sig själv och lite skratt?

”Ni är så roliga, livsbejakande och härliga” fick vi höra igår och jag här det ofta. Ja. Jag lever och försöker skratta åt det livet erbjuder. Det innebär inte att jag glider omkring utan ett problem i tillvaron. Mohahaha, knappast men jag väljer att skratta. Att agera utan impulskontroll och utan tanke på ”om inte om” 

Lev här och nu. Vi är 50+. Vi ska leva och vara levande. Inte fångade i föreställningar om vad man ska och inte. Och man ska smitta andra med livsglädje – det är ett måste!

Jag har ont i munnens muskler av allt skrattande i går. Och Mie och jag har skrattat idag. Skratta mer! Lev. Älska. Livet. Se medmänniskorna – få med dom i livsglädjen. Var äkta i mötet med andra människor. Var den du är och känn en trygghet i det. Här och nu. Lev.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

