Drömmar…

Standard

Att jag drömde konstiga och förvirrade drömmar i natt är inget konstigt. Det gör jag ofta när jag har feber.
Men trots att det var förvirrade feberdrömmar fanns där ändå inslag av sådant jag drömt om under senaste tiden. Å det är det jag tycker är så skumt… å jag undrar om drömmar kan synkas?

Pratade drömmar med en vän för ett tag sedan. I hans drömmar fanns oftast marknader eller andra shoppingställen som han måste igenom för att komma vidare. Sedan dess har jag också drömt om marknader, eller andra folksamlingar, jag måste ta mig igenom för att komma framåt. Oftast är jag tillsammans med någon och vi går mot målet, eller också försöker jag komma framåt på egen hand medan någon väntar vid målet så att säga.

Det är så skum känsla att ha liknande drömmar, nästan som om jag gör intrång. Men å andra sidan är det kanske en galet vanlig dröm det där att försöka ta sig igenom en folksamling som hindrar en att komma framåt. Vad vet jag?!
Ni vet kanske mer om drömmar än jag gör… för jag vet då inget. Men jag drömmer vidare… tar mig genom folksamlingen och går mot mål. Antingen ensam eller oensam!

drommar

6 responses »

  1. Hej..jag gillar din blogg mycket. Humoristisk och du uppdaterar ofta. Både skoj och allvar och lite djupare saker. Jag är opererad för samma typ av cancer som du. Det har gått 4 år sedan och jag mår bra….inga större biverkningar eller efter följd sjukdomar. Försöker njuta av livet och om möjligt leva i nuet. Jag drömmer också ofta, ibland riktiga mardrömmar som jag tror har ett syfte och ett sätt att bearbeta dolda saker från det undermedvetna. Jag skriver ner mina drömmar i en Drömbok och försöker analysera dem på mitt sätt. Ibland är det ett återkommande tema, ex att jag ska resa bort och när redan börjar närma sig är ingenting klart. Alltså, jag är för sent ute. Ibland andra teman, det verkar som om drömmarna byter skepnad. Ville mest säja att jag älskar din blogg. Läste en artikel av dig i Gynsam på den återkommande halvårskontrollen på Gyn.
    Fortsätt att njut av livet med resor och annat kul.

    • Tack o tack för fantastiskt fina ord. Jag blir alldeles rörd av det du skriver.
      Å beklämd över att du också gått igenom cancerhelvetet förstås. Det är ingen jag önskar någon annan, Skönt dock att du mår fint efteråt också.
      Jo, det sägs att vårt undermedvetna styr drömmarna och att man kan tolka dem… Så drömbok är kanske bra. För ofta har jag glömt vad jag drömde under natten.
      Åter igen, tack för fina ord och välkommen till min blogg!🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

