Vänner här och där…

Standard

Jag hade egentligen planerat annat än att vara hemma ikväll. Jag hade först planerat att gå och se på Absolutely Fabulous: The Movie och fortsätta minglet på Plock. Men insåg att det är mycket snack på ”vännerna” så det blev inget. Planerade sen att gå på Soul Train som har premiär här i Uppsala. Men i stället la jag pengarna på träningskläder och åkte hem.

Inser lite halvkrasst att jag knappt har några vänner som jag kan hänga med längre. Alla har liksom sitt och det är ju bra.. för dem!
Jag har varit borta från mycket de senaste åren, det är jag medveten om… å nu när jag vill hitta på kuligheter så finns de inte kvar.

Men jag är inte bitter, faktiskt inte ens ensam… jag har vänner men inte kvar här i stan. Jag har vänner överallt i stället å det är verkligen inte att förakta. Det blir bara lite besvärligt när det händer kuligheter här i stan. Här där jag bor, åtminstone just nu!

 

14 responses »

  1. På vardagsbasis umgås jag inte med någon längre. Jo förlåt jag glömde….jag umgås med min mamma 😊. That’s it. Men nån helg i månaden så träffar jag vänner. Sommaren har dock bidragit med mkt vänskapshäng i olika former. Så det är en markant skillnad när vardagen är här igen.

  2. Det här att vara i fas i livet, med sina vänner, är inte lätt. Jag har flera vänner som jag nästan aldrig träffar eftersom vi lever olika liv, är i olika faser med olika förutsättningar.

  3. Svårt det där med olika faser i livet. Jag inser att de jag mest umgås med är andra singlar och vi hänger ute tillsammans när det händer nåt. Bra att vi är många för i kväll är vi bara två som ska ut. De andra gör annat. Oftast får man sällskap om man vill. Flera av dem umgås jag bara med när vi går ut.

    De som lever i förhållanden blir liksom i sin bubbla. De vännerna blir det inte att man träffar så ofta. Cyberrymden är fantatisk som mötesplats. En egen värld i sig. Mys och må! Snart ses vi live😀

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

