Till havs…

Standard

Läser och avundas mina bloggisar som är ute och njuter hav. Jag älskar hav… ja, vatten över huvud taget med havet är något speciellt.
I synnerhet stormigt och upprört hav. Det gör något med mig och jag känner mig minst lika vild som havet. Älskart!
Å om bara några veckor kommer jag att vara nära havet. Det varma, lugna och badvänliga havet runt Skiathos. Det fungerar det också, tro mig.

Här hemma får jag nöja mig med Vårdsätraviken. Den fungerar till vardags, när det är fint väder. Eller också tar jag en sväng till Skaris, sitter ute på altanen, sippar på något gott och njuter utsikt. Det fungerar även till helgs.

Men som sagt, havet! Jag har gett mig fan på att jag ska bo vid havet, japp. Antingen flyttar jag helt och hållet, eller också blir det en sommarstuga. Men hur som, till havet ska jag!

Så det så!

En viss skillnad är det ju måste jag säga… en viss!

11 responses »

  1. Alltid fint när man hittat vad man vill. Jag har, efter många år, kommit fram till att jag är mer av en skogsmänniska. Jag gillar också havet ibland, i lagom dos men mitt sommarhus/skrivarlya ska vara vid en glänta. Men det är klart, Öresund var ju väldigt vackert. Och Stockholms skärgård…

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

