En tvåsamhet för mig…

Standard

Mina vänner i bloggmolnet pratar tvåsamhet och det är rätt uppfriskande att ta del av andras tankar kring det.
Som singel får jag ofta frågan om jag träffat någon ny man och om det inte är trist att vara ensam! Det är som om tvåsamhet är det enda rätta och det dags att tänka lite större än så tycker jag.
Min senaste tvåsamhet var på distans. Vi var särbo och ja, det var riktigt bra. I synnerhet om man som jag vill ha mycket ensamhet i tvåsamheten. Förutsättningen är förstås att man litar på varandra. Å är hyfsat nära geografiskt.

Nu har jag svårt att tänka mig att vara tvåsam med en man. Just nu! Men OM jag kunde få vara ensam i tvåsamheten skulle det finnas förutsättningar för att fungera. Jag menar inte att jag ska ut och slira med andra, absolut inte. Det passar inte mig.
Jag menar att jag vill ha utrymme för egna intressen, utrymme att träffa vänner och åka iväg på resor med dem, utrymme att ha huset öppet för familj och vänner. Å jag förutsätter att mannen vill och gör detsamma. Att ha en man som sitter hemma, bevakar och väntar när jag gör mitt, är fruktansvärt jobbigt. Det vill jag inte vara med om, no way!

Å mitt i all egentid för oss båda vill jag naturligtvis ha en härlig tvåsamhet. Jag vill skapa härliga måltider tillsammans, jag vill skratta, prata och diskutera vilt, jag vill resa och upptäcka världen tillsammans å jag vill finnas och ta hand om när det behövs, å jag vill ha någon som finns och tar hand om när det behövs. Å jag vill ha hudkontakt!

Vem sa att det är enkelt med samhet?

10 responses »

    • Pratade labels igår med kompisarna. Kom inte fram till vilken som passar mig just nu. ”Singel men inte tillgänglig” blev så långt liksom.
      Cherrypickare tar jag till mig. Jag är Cherrypickare! 🤘

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

