Vaknar med regnet…

Standard

Så kom äntligen regnet hit också… så skönt att äntligen kunna vädra ut värmen ur lägenheten. Fast att vakna klockan fyra för att ligga och lyssna på regnet var kanske inte helt bra. Sedan några veckor tillbaka har jag haft skitsvårt att sova om nätterna. Eller rättare sagt, jag vaknar flera gånger om natten, somnar dock om, och vaknar sen i ottan trots vakenheten. Jag börjar känna mig riktigt trött nu och det är absolut inte bra. Jag behöver min sömn, i synnerhet nu när jag tränar en del.
Jag vete fasen varför jag inte kan sova. Jag känner mig inte stressad, jag har inget jag grubblar över, känner mig rätt tillfreds, tränar om dagarna, är ute i friska luften, somnar gott på kvällarna… men ändå går det inte att sova. Jag hatart!

Å förhoppningsvis regnar det ett tag nu så svamparna kan växa sig stora och mumsiga. För dem vi hittade igår var ena torra små stackare. Å det var mycket letande för det lilla. Men jag lovar, de smakade gott trots allt!

7 responses »

  1. Jag tror att det var därför Liam väckte mig – för att jag skulle kunna lyssna på regnet. Men visst var det skönt?
    Somnade du om sen?

  2. Här har det regnat i hinkar och så mindre skurar emellan. Nog är det vått ute nu, men det är skönt – för man kan vädra och få in friskare luft, skönt.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

