Längtan och/eller saknad…

Standard

En bloggvän skrev om längtan och saknad. Det är inte små grejer som rör sig i huvudet på mina bloggvänner ska ni veta. Å det är just därför de är mina vänner.

Hur som… det där med längtan och saknad kan man, jag, fundera mycket över. Längtar jag, saknar jag? Längtar jag efter något jag själv diktat upp i rosenröda drömmar eller är det något reellt jag längtar efter. Eller saknar? Vet inte.

Jag tror jag har blivit bättre på att inte längta efter något som egentligen inte varit. Som i en relation ni vet. I stunder när det inte varit så bra i relationerna har jag kunnat längta efter något jag egentligen inte haft utan mer velat ha. Är det längtan eller är det kanske mer saknad, avsaknad?

Något jag kan längta efter… eller saknar jag… är hudkontakt. Det är fasen så just hudkontakt fattas mig. Jag har nog lite prematurbarn i mig. Kom på att det är kanske mer av ett behov än just längtan och saknad. Nu ska jag sluta fundera på längtan, saknad och hudkontakt. Inget klarnar direkt utan jag blir bara mer intrasslad i mitt eget huvud. Å det mina vänner kan inte vara bra…

Ikväll botar jag min längtan, saknad eller behov med vin. Vin är lösningen på allt!

chardonnay

17 responses »

  1. Men det mesta går att bota med vin tycker jag med. Hudkontakt kan man sakna även om man har en partner men då får man lösa det med att vara lite klängig fast det skulle vara härligt om man blev berörd bara så där utan att be om det.

    • Det bästa är att man ligger i fas så man kan klänga på varandra. 🙂
      Vin funkar än så länge för mig.. men snart så måste jag huda.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

