Universums balans…

Standard

En dag med balans är aldrig en dålig dag. Å igår var en sådan dag, en balansdag.

På nedsidan fanns halsont och tandläkarbesök. Var och en är de vidriga och tillsammans överjävliga…
Universums balans… så på uppsidan fick jag mig en överraskning från MrT och tandläkarbesöket blev lite lättare.
Efteråt kom min gamla barndomsvän Åsa och hämtade mig. Överraskade mig genom att berätta att hon blir kvar över natten så därför kunde vi umgås riktigt ordentligt.
Så vi for hem, svidade om och hamnade nere på badet. Efter sol och bad åkte vi runt i våra gamla barndomskvarter och mindes alla våra gamla kompisar och var rysligt nostalgiska. Vår gamla tomt är för övrigt helt förstörd. Vi hade en stor tomt och där har man nu byggt både dagis och något slags hem. På vår tomt!!!

Väl hemma bjöd Åsa på mat, linsgryta, och vi åt och drack gott. Å så pratade vi en massa och livsuppdaterade varandra. Alltså det som hänt de senaste trettiofem åren, å det är en hel del.

Hur som, dagen som jag inte tyckte om från början blev riktigt rackarns bra. Just ja, fick ett samtal från onken som var bra. Jag behöver inte oroa mig ett dugg, det finns ingen cancer i mitt liv. Men kärlek, det finns det!

 Å det roar mig!

beach

3 responses »

  1. Hur kunde dom bygga på er tomt, va, va, va??? Ingen frågade er va? 😀
    Vad kul att dagen vände till något gott fast så ser livet ut surt och sött om vartannat

    • Visst är det överjävligt fräckt att ens tänka tanken på att bygga på vår gamla tomt. Av nio äppelträd finns det bara två kvar. Min koja har de rivit också… för jävligt! *S*
      Å ja, älskar balansdagar! Ha en bra sådan du också!

  2. Visst är det överjävligt fräckt att ens tänka tanken på att bygga på vår gamla tomt. Av nio äppelträd finns det bara två kvar. Min koja har de rivit också… för jävligt! *S*
    Å ja, älskar balansdagar! Ha en bra sådan du också!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

