Varken maktlös eller otrygg…

Standard

Visserligen bor jag inte mitt i händelsernas centrum, å glad över det är jag. Men jag rör mig i området när jag handlar, hämtar ut paket, hälsar på vänner och bekanta eller bara vill vara ute och röra mig.

Men jag är varken maktlös eller otrygg som det står i artikeln. Är det något jag är så är det förbannad. Jag är förbannad på dräggen som förstör både för sig själva och för andra. Att de förstör för sig själva har det förmodligen inte fattat än, antar att inlärningskurvan på dessa individer är ofantligt lång.
Jag är förbannad över hur snorungar kan sätta sig över lag och ordning. Det här är inte Bronx, ni har sett för mycket på TV. Jag är förbannad på snorungar som beter sig som svin eftersom ”de inte får den respekt de förtjänar samt, och lyssna nu för det här är som taget ur en Lorrysketch, ”DE HAR INGENSTANS ATT VARA” Jag undrar, vad sägs om hemma!?

Jag är också förbannad över alla de snabba, och kortvariga, insatser som gjorts och förmodligen kommer att göras även den här gången från kommunen olika instanser. Skitförbannad eftersom jag vet att det finns en skattgömma, fritt att använda, gällande insatser, samarbeten, lånsiktligt tänk för just området. En hög utredningar som det bara är att hämta.. Men nej, det ska plåstras om varje gång något händer. Å händer gör det alltid, med mer eller mindre ojämna mellanrum.
Det finns också så mycket outnyttjad resurs vekande och boende i området som inte används idag. Förebyggande insatser ska sparas på, det har vi alla hört. Å  så står vi där sen bland brinnande bilar och är förvånade. Jag är pisst!

Jag är också förbannad över att polisen anser sig ha så dåliga resurser, eller om det är mandat, att de inte ens åker in till området under pågående brottslighet.

Till sist är jag skitförbannad över att dessa små människor har förstört mina nätter i helgen. Helikopter har hovrat över området och hållit mig och mina grannar, vänner och bekanta vakna.

Det borde inte vara svårt att identifiera dessa slyngel… gör det, ta in dem, gör det ni ska och se till att de aldrig gör om samma sak en enda gång till.

 

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

