I grunden glad och lycklig…

Standard

Nä, jag får inte ner något bra i bloggen just nu. Orden blir helt plötsligt så fjuttiga och beskriver inte alls hur jag mår. Men oroas inte, jag mår finfint. Riktigt rackarns bra!
Från att ha varit en som vill ha tyst hemma efter jobbet. Kommer nu hem och slänger på en bra lista från Spotify och tar tag i sånt som ska tas tag i. Jag varvar matlagning med förrådsröjning, rödvinssippande med grävande på lott. Jag lever och jag mår bra!
Jag har väl alltid haft lättare till skratt än till gråt. Kämpar på i stället för att lägga mig i fosterställning när det krisar. Har nog alltid varit sån egentligen. Ibland mer, ibland mindre.
Trots att jag dagligen påminns om cancern LEVER jag här och nu. Å det är min förbaskade skyldighet att fylla dagarna med liv. Vi dör bara en gång, men alla andra dagar lever vi!
Å just nu fyller jag livsdagarna med träning, jobb, familj, vänner, roligheter och MrT.

I morgon är en ny dag och även den tänker jag börja på bästa sätt… med träning, å så allt det andra som gör att jag mår bra!

Å vet ni, det roar mig. Livet roar mig!

Jag

7 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

