Buffévett…

Standard

Jag har självklart inga problem med folk som kan äta massa mat. Åtminstone inte så länge de inte äter med öppen mun, smaskar eller dreglar. Tvärt om, det kan vara njutning i sig att se andra äta, i synnerhet då jag själv stått för matlagandet.

Men människor som roffar åt sig mer mat än vad en hel familj får i sig under en vecka har jag svårare för. Folk som fyller sina tallrikar på frukostbuffén och lämnar hälften kvar innan de hasar upp och fyller nästa tallrik blir jag nästan förbannad på. 

Jag ogillar frosseri, jag ogillar svineri och jag ogillar att mat kastas. 

Något händer med människor vid bufféer men jag vet inte vad. Det är som om de är jägare och samlare i en och samma kropp. De kastar sig fram och samlar på sig. Ovärdigt! 

Nu ska jag ta en kaffe och fortsätta studera folks mat- och ätbeteende. 

11 responses »

  1. Pingback: Buffévett | Christer.L.Hansson

  2. Jorå vi såg en hel del sånt i Grekland också. Man kan ju tänka sig att det är fiffigt att ta lite åt gången för det man tycker mer om kan man ju sen fylla på med igen. Sen var jag lite fräck som delade lite av sonens skinka till katten som hängde vid oss. I smyg.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

