Rutiner, vanor och trygghet…

Standard

Jag försöker att vara lite mer spontan i livet. Det är ju roligt! Fast mina vänner vet att det där spontana ibland får stå åt sidan eftersom kropphelvetet säger stopp och belägg, rutiner är the shit för dig!

Men jag försöker och vill förtvivlat vara spontan. Tror det märks så jag är inte så orolig.

Men inget ont om rutiner, även om det låter lite tråkigt. Det är bra med rutiner i lagoma doser. Jag har morgonrutiner, eller mer autopilot, för att slippa tänka och planera på morgonen eftersom hjärnan är kvar på kudden.
Jag har kvällsrutiner så att autopiloten kan kicka in morgonen efter. Funkar skitbra.

Jag har jobbrutiner, 9.30 och 14.30. Andra kallar det fikaraster, jag kallar det rutiner, eller .

Förut hade jag städrutiner, tvättrutiner, och säkert en helvetes massa andra rutiner. Det har jag inte längre… I´m living on the edge!

Jag har under senare tid fått mig en ny rutin. En mailrutin, morgon- och kvällsmail är de bästa. Det är ett härligt sätt att kicka igång dagen och bra sätt att liksom knyta ihop dagen. När dessa rutiner inte funkar känns det i kroppen. Jag behöver dessa morgon- och kvällsmail. De är viktiga för mig. Just nu!

Älska rutiner!

 

7 responses »

  1. Alltså, jag är en rutinerad rutin människa, gillar vissa rutiner eller som du säger autopiloten på.Tror att det är det som håller livet i styr. Spontanitet till rutiner är ingen motsägelse. Jag liksom du har en dum jävla kropp som inte alltid vill som jag. ibland straffas man, jag för spontaniteten, men ofta är det värt det hela, gilla läget lite.

  2. Jag gillar, lite motsägelsefullt, rutiner för samtidigt avskyr jag sånt.
    men jag älskar iaf att sova tidigt!

  3. Jag älskar rutiner, men inte för många. Det ger mig utrymme att vara spontan, för med rutiner känner jag mig trygg. Är jag trygg blir jag gladare och mer harmonisk och får mer energi till grejhoppsansaker.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

