Telias support kan fara åt helvete…

Standard

Alltså allvarligt!!! Det verkar inte vara så svårt att jobba på Telias support. Man behöver inte ens lyssna på kunden utan enbart följa sitt talmanus.
1. Har du kopplat in allt rätt?
2. Har du startat om routern?
3. Har du startat om datorn?

Idag funkar TV-sändningen åtminstone. MEN JAG HAR INGET INTERNET!!!
Ringde supporten och förklarade läget. Fick svara på frågor ur manual 1a. Kopplades vidare och förklarade läget. Fick svara på frågor ur manual 1b.
Förklarade att jag inte kommer ut på nätet utan det enda som händer är att jag kommer till ”Bredbandswebben” där jag ska välja tjänsteutbud!!! Klickar jag där får jag felkod XXXX!!!
Det berättade jag FYRA gånger. Fick då frågan om jag inte bara kunde välja Telia där! MEN JAG KAN JU INTE DET, FÅR FELKOD XXXX!
-Jaha, är det bara du som har Telia i området?
Berättade drog hela veckans roman EN GÅNG TILL och tror ni han lyssnade?
Nä, han läste sin jävla kukmanual förstås. Bad mig vänta. Väntade en lång stund och sen KOPPLADE HAN NER SAMTALET!
Nu överväger jag en flytt härifrån.  Jag flyttar till ett område som har något annan än Telia.
De SFHB!

image

7 responses »

  1. Ja om man har ett tjänsteutbud som ingår i hyran vill man ju inte gärna köpa ngt utöver det. Men annars hade en 4g router fr Tele2 varit bra för dig. En väldigt mobil tingest som kan tas med om du skulle få för dig att åka ut på landet eller nåt.

  2. Det är likadant vilken support du än ringer, först kommer dumfrågorna och det finns ganska många som inte typ slagit på skärmen och ropar att datorn inte funkar… sen kommer nästa omgång frågor och sen…. sen kan ingen hjälpa dig längre. Så ser det ut hos alla företag 😦

    • Så glad jag är att jag sällan behöver support. Det är bara slöseri med tid att ha det så.
      Låt pappskallarna komma till 1a och låt oss andra få ta del av expertis.

    • Fiber för hela BRF Tomtebo. En del har haft problem efter blixtnedslaget, andra inte. Mina grannar, manliga grannar, har blivit lyssnade på och fått hjälp. Inte jag.
      Nu kommer jag inte ens ut på nätet med sladd!
      Så om du har möjlighet så gärna! ❤❤❤

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

