Fast i kabeln…

Standard

Jag trodde jag gjorde en god gärning när jag ringde Telia och berättade om min goda idé.

I fredags beställde jag en ny router som kommer nästa vecka. Men jag misströstar redan, och tror det inte hjälper mig ett dugg!
Min närmaste granne, vägg i vägg, har beställt och fått sin router, hjälpte inte. En annan granne, boende i huset mitt emot oss, har fått två stycken skickade till sig, hjälpte inte ett dugg. Nu ska en tekniker komma till den grannen på onsdag och göra det han gör i något tele-skåp som finns i varje trapphus.

Smarta jag tänkte att det vore en god idé att samköra teknikern. Så jag ringde Telia, men nej… de ska skicka en ny router och de är då säkra på att problemet är löst eftersom jag har kräm till uttaget. Jag VET att jag har det eftersom jag sitter och surfar med sladd mellan uttaget och datorn.
Berättade att grannarna hade samma, precis samma, problem och att ny router inte hjälper. Men nej, router är på väg och de tänker inte låta teknikern komma till min port trots att han alltså är tjugo meter härifrån.

Så när jag får min router, och den inte fungerar, kommer det att ta ytterligare några dagar innan en tekniker kan komma ut till mig och min port.
Jag gissar att Teliamänniskan inte är intresserad av EM!

väntar

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

