Upp och ner…

Standard

Nu märks det tydligt att det inte behövs mycket kuligheter förrän kroppen säger ifrån och jag måste vila.
En studentfirarfreda, Siriuslördag och en söndag med prat, middag. vin och möte räcker. Sen måste nästföljande dag ägnas helt åt vila. Var jag vilar spelar ingen roll och tur är väl det för vädret var fint och stadsparken lockade.
Så därför var det just där jag hängde hela gårdagen. På en filt tillsammans med ungar, deras syskon, svärdotter, vänner och deras dotter och svärson. Supermysigt!

Idag är det vardag igen och jag är nästan som folk. Inser mer och mer att vi i arbetsgruppen EfterLivet har en massa jobb framför oss. Jobb med att informera både gyncancerdrabbade kvinnor, men också alla andra människor, om hur livet efter cancer faktiskt är.

Man kan bli cancerfri, men frisk blir man då aldrig mer… Å nu är det dags att även jag begriper det men främst att jag blir tydlig med hur jag mår och har det.

Så det så!

6 responses »

  1. Det tar nog ett tag innan man förstår det – du har kommit långt och dessutom gör du ett viktigt (efter)arbete! Du är himla bra 🙂

  2. Just den delen, livet efter svår sjukdom, är eftersatt. Helt plötsligt ska allt bli som vanligt igen och sjukvården har ingen som helst ”livet efter” vård/behandling.
    Den lotten ligger på eldsjälar som dig och ni gör ett enormt viktigt arbete.

    • Ja, det är sjukt eftersatt. Men i Uppsala ska man nu starta ett rehabcenter och jag har stora förhoppningar på det.
      Om inte det blir bra får vi lägga ner än mer jobb på att få det bästa för alla.
      Det SKA gå.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

