Finns bara en Mie Karlström…

Standard

Någon frågade mig igår om ”vad jag gör en matchdag förutom att fixa fika till journalisterna och skriva på whiteboarden?” Eh… kalla mig gärna lilla gumman också!

Igår fick jag en rundtur i en OB-buss, den lilla, men det räckte för att imponera stort på mig. Jag älskar ju prylar, är nyfiken på hur saker och ting fungerar och ibland imponerad över ATT de fungerar. Jag måste ha varit en väldigt bra gäst för jag gick mest omkring och tittade storögt, utropade oh, och ah mest hela tiden. Min guide kände sig verkligen stolt.
De fick visserligen fika av mig men de var mest imponerade och tacksamma över min problemlösningsförmåga.

Det blev en bra kväll på alla sätt och vis.
Rapporteringsdatorn fungerade bra. Alla spelare och domare var inlagda i systemet.
Domare, ledare, matchdelegat, domarkontrollant och press fick den information de vill ha och behöver.
Pressen fick intervjua de spelare de ville intervjua.
TV fick också sina intervjuer efter konstens, och bestämmelsernas, alla regler.
Presskonferensen startade i tid med rätt folk på plats.
Produktionsmötet flöt på och vi delade information och löste saker och ting gemensamt.
Vi var kort om folk men mina bästa människor i min grupp fixade allt galant ändå.
Fick sno in min chef Mats och sätta honom i jobb också. Superkul! 🙂
Journalister, fotografer och skribenter fick rum att arbeta i, de fick sina brickor och västar.
Uppkopplingen fungerade bra, de fick arbetsro och tid att slutföra sina arbeten.
SEN packade jag ihop och åkte hem.

Trött och sliten, men allt det försvann när jag hörde delar av klacken, Västra Sidan, vråla… ”Det finns en Mie Karlström, finns bara en Mie Karlström….”

Är inte det kärlek så säg!

steg

4 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

