Samma visa varje år…

Standard

Senaste åren vid den här tiden har jag sagt till mig själv att ”nästa år ska jag ta ut en tidig semestervecka”. Det är ju nu som det är som vackrast ute, nu som det spritter i kropp och knopp och nu som jag har som mest att göra på lott.
Gör jag det då, tar jag ut den där tidiga semestern? Nops, inte ett enda år har jag gjort det… men så kommer sommaren och jag säger till mig själv att nästa år.. Å så går åren.

Å snart är det midsommar… ännu en helg då man ska hänga med polarna och ha det kul. Men om man inte har några polare att hänga med då, vad gör man då? Ordnar något kuligt för sig själv, super ner sig, jobbar, låtsas att det är en vanlig helg… vad gör man?!

Gårdagens kuligheter var precis som det ska vara… gott, roligt, härligt… till och med vädret var med oss. Å i natt när jag tog mig hemåt var det fortfarande varmt och härligt ute. Älska ljumma sommarnätter!

Livet är gott trots allt… jävligt gott!

6 responses »

  1. Du är så klok. Tanken har aldrig slagit mig att vara ledig vid denna tid. Däremot undrar jag varför flera av mina vänner väljer att resa till Mallorca istället för att vara i Sverige denna tid. Det vore ju toppen att vara ledig några dagar nu och njuta.

    Midsommar ställer jag nästan alltid in. Inget jag firar. Tre dagar av helt egen tid, där jag får göra vad jag vill. Det händer att jag är med andra – men bara om jag vet att de vill träffa mig för att ha kul. Absolut inte om det vill bjuda med mig för att jag inte ska vara ensam.

    • Visst är det konstigt så fast man är vid att semester ska man ha mitt i sommaren, helst allihopa på en och samma gång.
      Jag ska banne mig ta ut en semestervecka inom kort, det ska jag!
      Jag skulle inte vilja åka på solsemester nu. Det tar jag senare i höst i stället, förlänger sommarkänslan på det viset. Härligt!
      Nä, bli bjuden bara för att slippa vara ensam skulle kännas hemskt. Men att bli det för att man är ett rackarns kul sällskap däremot… 🙂

  2. Vi får planera midsommar nästa år för jag brukar aldrig fira det heller. Vi kanske ska satsa på att köra den norröver?

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

